Sminktips

Hejhej nu ska jag skriva lite smink tips.


1. ni kan börja med att tvätta ansiktet ordenkligt innan ni börjar.

2. ni kan börja att lägga ett lätt lager med puder över ansiktet men inte så mycket för då kommer du bli för brun.

3. sen kan ni lägga ganska mycket ögonskugga. jag har rätt annan smak än andra på ögon skuggor så här har ni några tips av mig.... jag tycker inte att man ska ha lila ögonskugga till gröna ögon det blir jätte fult. här är tipsen:   
Blåa ögon: silver grå eller nån ljus. ni kan också ta en grön blå skugga det tycker jag är fint för blå ögon.
Gröna ögon: ni kan ha sotiga ögon då kan ni ha skuggor som typ svart eller grå ni kan också blanda dom det blir fint.
Bruna ögon: här tycker jag att det blir jätte fint med mörk rosa eller lila ögon-skugga.

4. nu kan ni lägga på mascaran. ni kan ta hur mycket ni vill och hur lite som helst.


5. ni kan använda eyeliner om ni vill ha det ni kan bestämma ni kanske inte behöver om ni inte vill.


6. ni kan ta på ett lätt lager med rouge om ni inte har det gör det inget jag brukar inte använda det jag tycker att det inte e snyggt det ser bara konstigt ut.

7. sist men inte minst så kan ni lägga på ett lager med rosa läppglans eller läpp stift.
 sådär där har ni mina lilla tips. 
bild tagen från google)
                                                                                  /Emelie<333


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0