Hörru,, lysssna!!!!! sssshhhhh..... nu är det jag som har ordet

En konstig Skoldag...

Det var en kall vinterdag och Caroline satt i en igloo som min bästis Emelie och jag hade gjort. Vi satt och pratade inne i den (allstå iglon var bara en pytte liten snö hög som vi hade gjort ett hål men i så var den faktiskt rätt stor). När vi gick ut så stod Henke, Jack, Egge och Agge utanför beredda på att kasta på oss och efter 10sek så var vi jätte snöiga och vi frös super mycket. Men när vi var inne och satt på våra stolar så smälte snön så vi blev ändå jätte blötaL jag hade matte men Emelie hade matte med femmorna så vi var i samma klassrum.  Emelie satt redan ner så jag gick dit och satte mig brevid henne. Vi hade Johanna som matte lärare och hon e typ den bästa läraren tycker Emelie men jag tror jag tycker Jonas e den bästa läraren. Emelie går ju i fyran så hon e smart för hon har matte med femmorna. Jippi, sa jag och Emelie samtidigt. Jag har fått 10 poäng på nationellaprovet sa jag, ja med svarade Emelie. Ääääh jag fick bara en sjua sa Mathilda. Men det e ju ändå bra sa jag några kanske bara får 1 eller inte godkänt. Då kom Johanna fram till dom och sa: Tysta ni kan inte prata bort lektionen det borde va onödigt för ni har ju andra delprovet på fredag. Emelie räckte upp handen och när det blev hennes tur så sa hon: då kan inte jag och Carro vara med vi ska till Järvsö imorgon efter skolan. Okej, då får ni göra det någon annan gång. Ok svarade jag. Men nu var det rast jag sprang fram till Emelie och sa: vi springer och kastar på Isac, Agge, Egge, Petter och Jack. Ok, svarade hon. Vi sprang fram till dom och kastade Emelie missade men jag träffade Agge på huvudet. Då sprang dom på oss och då var det 5 mot 2 lite orättvist kanske? Åh alla träffade såklart. Det var bara första rasten så vi kunde ge igen nästa rast. Nu gick vi in och då hade jag ea men Emelie hade engelska. Jag gick till mitt klassrum och där stod alla och stirrade på mig när jag kom in men sen kom jag på vad dom stirrade på det var att jag var blöt där fram på byxan så det såg ut som om jag hade kissat på mig det var jätte pinsamt. Men alla glömde det när Nina kom in för hon skulle ha oss. Det passet var jätte tråkigt jag hade inte nåt att göra för jag var klar med allt i planeringen. Då kom Jonas fram till mig med nåt papper men efter en stund så förstod jag att det var ett försenings papper till en bok på biblioteket. Och det stod att den var försenad med 2 veckor så det skulle kosta 20kr när vi lämnade tillbaka boken som hette ``Brasilien``. Då sa Jonas: lånade inte du den här boken med Jonas.s, jo, svarade jag men måste vi betala? Nja jag vet inte jag kanske ska fråga Johanna. Efter 10min så sa han: Ni måste inte betala det ska inte barn göra! Det e inte bra att den e försenad men ni kan lämna tillbaka den på Ea om ni har det någon mer gång, eh, ja vi har ju det nu. Ja men gå då. Ok nu går vi. På vägen var Jonas.s jätte jobbig han gick mitt på vägen och när bilarna kom så hoppade han undan och gjorde grimaser. Men den blev alla fall tillbaka lämnad till slut. När jag kom tillbaka så var iglon fortfarande. Nu var det mat och Emelie brukar aldrig äta maten jag äter oftast men ibland e det jätte äckligt som kaviar fisk det smakar bajs. Men idag var det Tacos och alla gillade maten. Jag och Emelie var precis på väg ut då kom Jack fram till Emelie och sa att Carro måste gå sen frågade han chans på Emelie (Emelie var ihop med Jack förut men han gjorde slut) men den här gången svarade Emelie Nej! Och då gick Jack iväg. Emelie och jag gick ut. Vi tyckte det var konstigt att det var klassfest idag. Om en timme skulle den börja. Men den timmen var snart slut och nu började klassfesten. Såklart så gick Jack fram och frågade om han fick en dans. Men Emelie sprang bara iväg J jag satt kvar och väntade på att hon skulle komma tillbaka. Jag gick till kiosken och köpte en läsk. Då kom Emelie tillbaka. Hon sa att Jack var galen och jag tyckte likadant. För han e ju galen men Sebino e ju ännu mer galen. Han kastar is kokor och det e ju farligt om man får den i huvudet hårt. Men det var ju klassfest nu så jag ska inte tänka mer på det. Då kom Sebino fram till mig och frågade: får jag lov? Då kutade jag iväg och jag kom tillbaka efter typ 10min och då satt Emelie och pratade med Egge och Petter. Jag gick fram och började också Prata med dom. Fortsättning följer... 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0